אבלון מחקרים 

אבלון מחקרים בע"מ מתמחה במחקר וניתוח  של דוחות כספיים ובהערכות שווי של חברות ועסקים. לחברה  מומחיות יישומית, רבת שנים, בתחום החשבונאות, ניתוח הדוחות והערכות השווי, והכרה מעמיקה עם כללי התקינה החשבונאית הבינלאומית (IFRS) והאמריקאית (US GAAP).

כמו
 כן, מספקת, החברה, שירותי ייעוץ כלכלי ועסקי מגוונים לשורה של חברות, עסקים ופרטיים, בתחומים שונים לרבות בחינת כדאיות השקעה, בניית תקציב ותזרים שוטף, תוך כדי מעקב אחרי התוצאות בפועל מול התקציב; אופטימיזציה בלקחית מימון לרבות משכנתאות ועוד 

 

מי עדן שווה 100-120 מיליון שקל בלבד!

6/16/2013
מי עדן דיווחה על מכירת כל הפעילות שלה בארץ ובחו"ל כך שבסופו של דבר אחרי מיסים והוצאות תיוותר בידי החברה תמורה של בין 24 ל-27 מיליון אירו. בשוק ההודעה הזו התקבלה בשלב הראשון בעליות שערים, אולי בגלל שהמשקיעים סברו שמדובר במכירת הפעילות הבינלאומית (והפעילות המקומית נשארת בידי החברה), אחרי הכל זה היה התכנון המקורי. אבל, מהר מאוד החלה המניה לרדת וסגרה את היום בירידה של 7% לשווי נמוך במעט מ-100 מיליון שקל. למה?
ובכן, מוכרים את הכל, ולא רק את הפעילות המקומית, ומעבר לכך - בדוחות סולו של מי עדן עצמה (החברה למעלה) שתקבל את התמורה, יש חוב נטו של קרוב ל-2 מיליון אירו, ויש התחייבות למס הכנסה של קרוב ל-2 מיליון אירו.
תעשו חשבון ותגיעו לאזור של 20 מילין אירו, כ-100 מיליון שקל, וזה די מתחבר עם מחיר השוק.
הסכום שתקבל מי עדן כתמורה נובע/ נגזר מתמורה של 70 מיליון אירו בגין החברות בקבוצת מי עדן בחו"ל ובארץ, אבל זה לא שווי הפעילות  (שווי פעילות - EV - Enterprise Value). שווי הפעילות הוא על פי הדיווח 240 מיליון אירו ובניכוי חוב של 170 מיליון אירו, מתקבל שווי פעילות של 70 מיליון אירו.

 
עדכונים נוספים
הוסף תגובה
תגובות